Wednesday, August 1, 2012

Selamat Tinggal Julai.. Ogos ceriakanlah hari-hariku~



Alhamdulillah.. Aku masih lagi di sini. Diberi peluang oleh-Nya tuk menghirup udara Augustus.

Ternyata hari-hari yang dilalui sepanjang bulan Juli benar-benar menduga aku hamba yang tidak berdaya. Ke’suram’am bulan Julai dimulai dengan sebuah perpisahan yang amat menyakitkan. Amat perit sehingga merenggut ruang-ruang hati lalu tinggal kosong. Tiada lagi gembira..gelak tawa.. yang tinggal hanya lara …

Lara kembali menjenguk di minggu yang kedua.. Apabila abah dimasukkan ke hospital dan menjalani pembedahan tuk membuang carbuncle di belakang kepalanya. Kesedihan yang masih bersisa seolah rancak membuah sengsara.. Aku buntu.. Di saat aku memerlukan seseorang tuk menyelamatkan ku dari kegelapan malam.. ‘seseorang’ itu tiada.. Yang ada hanya aku dan aku dan Dia Maha Pencipta.

Bagi melengkapkan lagi hatrik rantaian sensaraku, di minggu ketiga aku terpaksa membuat keputusan yang amat drastik..  Aku tidak pasti adakah itu keputusan yang afdal tuk dituruti. Yang pasti ia yang terbaik tuk keluarga ku. Walaupun sedih di atas keputusan yang di buat. Aku percaya ada hikmah di sebaliknya. Insyaallah..

Syukur ke hadratnya tiada duka di minggu keempat.. Cuma aku sering digamit masa-masa lalu pahit tuk dikenang.  Ya Allah.. aku berharap hari esok lagi baik dari semalam.  Supaya aku tidak tenggelam dihimpit memoir-memoir duka itu Ya Allah… Amin~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails