Sunday, November 18, 2012

Aku Insan Biasa~


Ya Allah... ape lagi salahku.. Aku hanya insan biasa.. yang tidak mampu memuaskan hati semua orang.. Salahkah aku untuk cuba mengenali erti cinta.. Setiap kali cinta itu hadir dalam hidup aku, ‘mereka’ seolah-olah tidak membenarkan rasa itu singgah ke lubuk hatiku.. Ya mungkin aku salah dulu.. Kerna cinta aku alpa tentang sesuatu.. Kenapa perlu bandingkan aku dengan orang lain.. Seolah-olah ‘mereka’ tahu setiap inci ceritera cinta ‘orang lain’ itu.. Seolah-olah ‘orang lain’ itu baik sebaik-baik manusia.. dan aku pula sebaliknya.. Mengapa kata-kata org lain lebih dipercayai dari kata-kataku..  Aku bingung.. Jahat sangatkah aku..  


Aku buntu.. sampai bila situasi begini kekal mebelenggu hidupku.. Aku juga seperti insan lain.. ingin dicintai dan mencintai.. Aku cuba sebaik mungkin untuk memperbaiki keadaan. Tetapi yang hitam juga yang bergelantangan di mata ‘mereka’. Jika tindakan mengindahkan pertanyaanku, mendiamkan diri seolah-olah aku bebayang yang tidak bernyawa, memperbesar-besarkan kesalahanku yang sekecil cuma itu dapat melampiaskan rasa marah dan tidak suka mereka.. Sesungguhnya ‘mereka ‘ telah berjaya melaksanakannya..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails